وب نوردی

همه چیز در وب نوردی

وب نوردی

همه چیز در وب نوردی

بهداشت همستر



hamster17.jpg



بهداشت همستر

از آنجایی که همسترها حیوانات کنجکاو و جونده‌ای هستند ، در صورتیکه در محیط اطراف خود (بیرون از قفس) به گردش آزادانه بپردازند ، ممکن است خطراتی را برای خود بوجود آورند . برای مثال جویدن سیمهای برق می‌تواند منجر به مرگشان شود . بنابراین حتی الامکان این فرصت را برای وی مهیا نسازید . محل نگهداری همستر را حداقل هفته‌ای یکبار تمیز کنید . ظروف آب و غذا نیز باید هر هفته حداقل سه بار تمیز و ضد عفونی شوند . در ضمن باید دقت کنید که از مواد سمی در شستشو  و ضدعفونی کردن قفس  ، ظروف آبخوری و غذاخوری استفاده نکنید  .  


قبل از خوراندن سبزیجات تازه  و میوه‌ها آنها را بطور دقیق شستشو دهید ، چرا که ممکن است آغشته به سموم آفت کش بوده و برای حیات حیوان خطرآفرین باشد . همواره پس مانده‌هایی غذایی را از بستر و قفس همستر جمع کنید زیرا در غیر اینصورت آنها دچار گندیدگی شده و باعث بروز بیماری خواهند شد . همانطور که در صفحات پیش گفته شد ظرف آب نیز باید به گونه‌ای باشد که براحتی آب درون آن به قفس نریزید  .


hamster12.png


همسترها اساسا ً به خوردن کرم‌ها ، سوسک‌ها و سایر حشرات علاقه نشان می‌دهند ، با این حال سعی نکنید در تغذیه آنها از این موجودات استفاده کنید . حتی‌الامکان از ورود موشها به محل زندگی همستر جلوگیری کنید ، چرا که ممکن است بیماریهای خطرناکی را به همستر منتقل کنند . در مورد محل نگهداری همستر باید دقت داشته باشید تا از وزش باد و هوای سرد درامان باشد و در صورت امکان یک جای گرم را برای نگهداری آن در نظر بگیرید  .

اگر تعداد زیادی همستر نگهداری می‌کنید ، همواره دقت داشته باشید که همستر بیمار را شناسایی کرده و آن را از بقیه جدا کنید  . همستر بیمار ممکن است علائمی مانند ترشحات بینی و چشم ، موریختگی ، اسهال ، عطسه ، عدم تحرک و نشاط ، رنگ‌پریدگی چشمها و بی‌اشتهایی را نشان دهد . توجه داشته باشید که سرماخوردگی می‌تواند از انسان به همستر منتقل شود . بنابراین از تماس اشخاص سرماخورده با آن جلوگیری کنید .


hamster13.jpg



hamster18.jpg



در محل زندگی جمعی همسترها ، همستر زخمی را از سایرین جدا کنید چرا که همستر زخمی مورد حمله سایر همنوعان خود قرار خواهد گرفت . نکته دیگری که در مورد بهداشت همستر باید رعایت کنید این است باید که با قرار دادن مقداری چوب سفت و محکم مانند چوب گردو و یا بلوط از رشد بیش از حد دندانهای همستر جلوگیری کنید  .

در مورد مقید کردن همستر نیز باید دقت کنید تا از خشونت بیجا خودداری کرده و موجبات ترس و تحریک حیوان را فراهم نسازید  . برای مقید کردن می‌توانید از یک قوطی استوانه‌ای شکل استفاده کنید و یا می‌توانید پوست ناحیه گردن حیوان را گرفته و پاهای عقبی آن را در کف دستتان نگهدارید . اگر قادر نیستید که هیچ کدام از روشهای گفته شده را بکار ببرید ، بهتر است یک دستکش پوشیده و آنرا بردارید .


hamster16.jpg


hamster21.jpg
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.