وب نوردی

همه چیز در وب نوردی

وب نوردی

همه چیز در وب نوردی

غذای همستر

hamster1.jpg



تغذیه همستر

احتیاجات غذایی همسترها بسیار شبیه به رت است . آنها در انتخاب غذا سخت‌گیر نبوده و تقریبا ً همه چیز خوارند . با این حال همستر علاقه زیادی به تخم‌مرغ ، برنج ، گوشت و سیب‌زمینی دارد . وی حیوان صرفه‌جویی بوده و علاقه زیادی به پرخوری ندارد . با این وجود ، به منظور تامین سلامت و نشاط همستر باید جیره مناسبی که شامل پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی ، ویتامینها و مواد معدنی ضروری باشد برایش مهیا کنید .  

برای برطرف ساختن نیاز حیوان به کربوهیدرات ، استفاده از غذاهایی مانند سیب زمینی ، برنج و یا دانه‌هایی مانند ذرت ، گندم ، جو و بلوط مفید است . باید این نکته را در نظر داشته باشید که این حیوان به ویتامینهایی مانند A و D و E و K و برخی ویتامینهای خانواده B نیاز مبرمی دارد و عدم تأمین آن باعث بروز اختلالاتی مانند کاهش وزن ، ضعف عضلانی ، اختلالات عصبی ، اختلال در شد و ریزش مو خواهد شد . بهمین دلیل سعی کنید از سبزیجات و میوه‌های تازه در جیره ، بعنوان مکمل غذایی استفاده کنید . استفاده از سبزیجات بویژه در دوران تولید مثل برای همستر بسیار مفید خواهد بود . با این حال هیچ موقع سعی نکنید مقادیر زیاد آنرا یکدفعه به حیوان بخورانید ، زیرا این کار باعث بروز اسهال خواهد شد .


hamster10.jpg


در ضمن در مصرف حبوبات باید این مسئله را مد نظر قرار دهید که هر چند همسترها دارای دستگاه گوارش قوی با توانایی هضم بالایی هستند ، با این حال میوه‌جات ترش ، مانند پرتغال که خاصیت اسیدی دارد برای آنها مضر هست لذا توصیه به خوراندن آنها نمی‌شود .

در صورت امکان از پلیت‌های آماده و مخصوص جوندگان به همراه تخم آفتابگردان (که از غذاهای مورد علاقه همستر است) نیز می‌توانید استفاده کنید . مصرف این پلیت های آماده شده بخاطر اینکه حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین هستند بسیار سودمند خواهد بود . در مورد آب مورد نیاز حیوان باید توجه داشته باشید که همسترها اساسا ً به آب زیادی نیاز ندارند ، با این حال بهتر است آب آشامیدنی تمیز همواره به مقدار کافی در اختیار آنها باشد .


hamster_food3.jpg


این حیوانات خصوصیات تغذیه ای عجیب و جالبی دارند . آنها قبل از خوردن غذا ، آنرا به دقت بازرسی می‌کنند و سپس غذا را وارد جیب های گونه ای خود کرده و در این قسمت انبار می‌کنند . سپس غذای انبار شده را در گوشه‌ای خالی کرده و به خوردن آن مشغول می‌شوند . آنها پس از خوردن غذا با دستهای خود دهان و بینی‌شان را تمیز می‌کنند . از خصوصیات قابل توجه این حیوان ، مدفوع خواری آن است که در واقع جزء عادتهای تغذیه‌ای حیوان است و ما هیچ توصیه‌ای برای ترک دادن این عادت نمی‌کنیم . در مورد کمیت جیره غذایی و دفعات تغذیه همستر در هر روز ، باید بدانید این حیوان به حدود 8 تا 12 گرم غذای روزانه و حدود 8 تا 20 سی سی آب نیاز دارد . به گفته دیگر وی روزانه به اندازه ده درصد وزن بدنش آب و غذا مصرف می‌کند و تنها یک وعده غذایی در روز برای تغذیه‌اش کافی است .


hamster_food5.jpg



hamster_food6.jpg



hamster_food7.jpg



hamster_food8.jpg



hamster_food9.jpg



hamster_food10.jpg



hamster_food11.jpg



hamster14.jpg



hamster_food1.jpg



hamster_food2.jpg



hamster_food4.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.